vannaerobic som trening.

heya ihopa! 

jeg har i sammarbeid med storesøsteren min, begynt med vannaerobic og det er jo såå gøy!
hvorfor har jeg ikke startet med dette tidligere? det er ihvertfall noe jeg kan anbefale for dem som ikke er så glad i vanlig trening. 
for jeg er ikke en som liker å trene på den vanlige måten og bli varm og svett.. 

Vannaerobic passer for alle;
gamle, unge, friske eller de med skader. Vannet fungerer som støtte og massasje som ikke gir noen belastninger.


Vannaerobic er trening i vann. Dette er en treningsform der du bruker hele kroppen faktisk. 
Man bruker musklene på en helt annen måte når vannet fungerer som motstand. Intensiteten er 40 prosent mer i vann enn på land. 

Du får trent balanse, styrke, utholdenhet og fleksibilitet. 

Det er tyngre enn det du kanskje hadde forestilt seg og særlig mage- og armøvelsene kjenner du godt.
Du blir ikke svett på samme måte som i en sal, men du kjenner uten tvil at du får en god treningsøkt.


øvelsene bidrar til å styrke og tone biceps og triceps. Det er også spesifikke øvelser for å styrke rygg, armer og skuldre.

dette bildet følte jeg var veldig meg! hehe. tatt fra google :) 

vi var på den første timen idag, den ble litt lettere enn de vanlige, da vi ikke hadde instruktør, så det var en deltager som tok på seg oppgaven istedenfor. 
etterpå ble det 10 min i bastuen for så å reise hjem, så er det 3 ukers pause da storesøsteren min skal bort i 3 uker. så er det full kjør etterpå! 


Comments

legg igjen en kommentar til innlegget mitt!